Het Tulip Trade Event: het promotieplatform voor de tulpensector
Een van de meest succesvolle Nederlandse exportproducten heeft een eigen promotie-evenement: het Tulip Trade Event. Drie dagen lang zijn binnen- en buitenlandse bezoekers welkom bij diverse exporteurs. In korte tijd krijgen bezoekers een actueel beeld van de beschikbare handelspartijen en actuele stand van zaken in de teelt. Daarmee versterkt het Tulip Trade Event de exportpositie van de Hollandse tulp verder.
De tulp is een bolbloem met een grote historie én een bloeiende toekomst. Als er tulpen zijn, is het voorjaar. Die associatie geeft de bloem een eigen, sterke plek op de markt. Continue veredeling maakt dat het assortiment gelijke tred houdt met modekleuren in het interieur. En doordat de bloem in het voorjaar betaalbaar kan worden geproduceerd, is de tulp ook voor het retailkanaal een interessante aanwinst. Niet voor niets groeit de afzet jaar in jaar uit.
De afgelopen zes jaar kende het Tulip Trade Event een grote belangstelling, ook met vele buitenlandse bezoekers. Dat laat zien dat er voor de tulp nog een enorm terrein braak ligt. En met in totaal 12 deelnemende tulpenbollen-exporteurs ziet ook het ‘vak’ het belang van een event als dit. U ook? Noteer daarom alvast de data in uw agenda: van 18 – 20 maart 2026.